zaterdag 31 maart 2018

Tentoonstelling van Miniatuurquilts in Apeldoorn.


Dit zijn mijn 'Bubbels'. 
Gemaakt ter ere van het 35 jarig bestaan van het Quiltersgilde!
Ik heb er allerlei verschillende stofjes en 
zelfs verschillende materialen in verwerkt.
Deze manier van werken is veel losser en vrijer, 
dan ik tot nog toe gewend ben. 
Dit heb ik geleerd in de cursus van Wil Fritsma.
Ik vind het leuk om verschillende 
technieken en materialen uit te proberen.
De tentoonstelling was heel veelzijdig en erg leuk.
Deze quilt heb ik uitgebreid bekeken. 
Er was zoveel op te zien.
Heel erg mooi!
Ik vind dit zo'n leuke techniek.
Dit ga ik beslist eens een keer proberen.
Ik heb een grote quilt versneden en er smalle stroken in gezet. 
Die ga ik nog eens bekijken en verder versnijden.
Twaalf tyvek verwerkingen.
Ook leuk om uit te proberen.
Ik weet nu hoe het moet.
De internationale inzendingen uit de Europese landen, 
die lid zijn van de EQA, 
waren ook weer zo leuk.
Een traditioneel blok, maar dan een beetje anders.
Dit is dronkemanspad.
Geen idee welk land.
New York beauty uit Nederland.
Bubbels in zee.
Prachtige kleuren.
Grappige flesjes op een leuke achtergrond.
En nog meer bubbels.
Ook een quilt waar ik vaak naar gekeken heb 
en waar veel op te zien is.
Mijn 2e quiltje op deze tentoonstelling.
Moderne Mini.
Het was een pakketje, dat ik van Birdblocks heb gekregen, 
toen de winkel 10 jaar bestond.
Flying geese, maar dan anders.
Lijkt wel een notenbalk.
De driehoekjes zitten los. 
Heel leuk.
Ook een prachtige verwerking, het zelfde thema
Een 2e quilt van Mia.
Erg mooi gemaakt. 
Mooie kleuren.
Ik dacht eerst, dat de figuren in de stof zitten, 
maar ze liggen er op.
Dit is zo grappig.
Een prairie indianen dorpje met bizons,
tipi's en
vliegende ganzen!
En zo klein!!
Dit is een wollen quiltje uit een van de noordelijke landen. 
Het blok is kaleidoscoop. 
Ik snap niets van de 2 figuurtjes links onder, 
maar ik vind ze echt zo leuk. 
Vooral dat paardje of pak-ezeltje. 
Het zit er gewoon op geplakt of opgenaaid.
Dit is de Nederlandse inzending. 
Die hing op een ereplaatsje.
Ik heb duidelijk een voorkeur voor de scherpe puntjes!
Prachtige zonsondergang in een heel fijn landschapje.
De vliegende ganzen in verschillende maten en vormen 
vind ik heel knap.
Tot slot een overzichtsfoto van de tentoonstellingsruimte 
midden  in de bibliotheek van Dok Zuid.
Links voor bij het gestreepte dak was de kassa.
In het verlengde ervan is nog net een heel klein stukje 
van de winkel te zien, de Witte Pimpernel. 
Daar achter ligt de gang met de Europese inzendingen.
In het midden de quiltjes op witte tentoonstellingsborden, 
op de kruisen en op de rode kasten. 
Kompakt en overzichtelijk. 
Rechts om de hoek stond Marin patchwork en 
verder de gang in was het Quiltcafe en 
de informatie stand van het Quiltersgilde.

Het is weer klaar.
Alles is weer opgeborgen en 
alle quiltjes zijn weer terug gestuurd.
Nu aan de gang om een quilt te maken 
voor de jubileum tentoonstelling!

Groet, Marina.

2 opmerkingen:

  1. Telkens is het leuk om de quilts te zien, doet toch weer prikkelen om weer een nieuw project op te zettten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om alle quiltjes weer te zien. En ik vond het zo leuk om je te ontmoeten.
    Lieve groet, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...