woensdag 30 augustus 2017

Schattig blokje!

Wat een schattig lief blokje.
Zulke leuke kleurtjes.

Het bestaat maar uit VEERTIG stukjes!
(waarvan 8 met gebogen zijkanten 
en dat zijn 16 gebogen naadjes!)
Het naaien van de ovale vormpjes is af en toe 
gewoonweg levensgevaarlijk!
Het lijkt wel een eng beest uit een vreselijke film!
Ik heb een paar gebogen naadjes met de hand gedaan, 
maar dat vind ik echt helemaal niks.
Daarom de rest met de machine genaaid.
Dat ging op zich prima.
Maar de voorbereiding van zo'n naadje 
is meer werk dan het in elkaar naaien 
van de rest van het blokje.
En dan wordt het echt een heel leuk blokje.
(serieus!)
Ik moet er nog 2 of 3, of zo.
En dat ga ik echt anders doen.
Ik naai driehoeken aan elkaar en 
appliqueer de ovaaltjes er op.
Is veiliger!

Zomerse groeten, Marina.

4 opmerkingen:

  1. Op de machine???? Knap, ik doe t gewoon op de hand. Appliqueren is ook een prima idee, al met al een prachtig blok, ben gek op groen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijkt me ook makkelijker. Maar valt het niet op dat je dan twee verschillende afwerkingen hebt? Of vind je dat niet erg?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op de machine ???
    Dat vind ik nou zo knap...kijk rechte stukken dat gaat nog wel bij mij ..maar dit....toch maar weer eens oefenen..;0)
    Het is een leuk patroon..heb je het zelf getekend ?
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...