donderdag 13 juli 2017

Marina's Quiltzomer 27.

Ik verzamel huizen met luiken.

Dat wil zeggen, foto's van huizen met luiken.
De meeste foto's heb ik zelf gemaakt, 
maar ik twijfel over deze.
Als we een uitstapje maken, 
heb ik altijd mijn foto toestel bij me, 
want je weet maar nooit
wanneer je iets leuks tegenkomt.
Ik hou niet bij waar ik de foto's maak.
Ik verheug mij alleen over de vele variaties.
Deze 
en deze zitten aan hetzelfde huis.
Ik ben niet eenkennig.
Ook luiken aan andersoortige gebouwen worden gekiekt.
Variaties in kleur
en vorm.
Soms sta je er oog in oog mee.
Of loop je er vlak langs.
Ik zie ze al uit de verte.
Als je er eenmaal oog voor hebt,
Zie je ze overal!
Het oudste hotel van Nederland, 
hotel De Draak, staat in Bergen op Zoom.
Het gebouw ernaast heeft leuke luiken.
Streepjes zijn ook leuk.
Variatie op een thema.
De luiken zitten vaak aan mooie gevels. 
Deze heeft een extraatje: 
mooi steentjes patroon.
Dit is de laatste aanwinst.
Een huis horende bij kasteel Middachten.

Zomerse groeten, Marina.

1 opmerking:

  1. leuk al die verschillende luiken en het gebouw naast de draak in bergen op zoom is gewoon t stadhuis -;))

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...