vrijdag 15 september 2017

Drukke dagen op de Algemene Tentoonstelling.

Mijn quilt mocht hangen op de Algemene Tentoonstelling.
En dat is leuk!

Maar als bestuurslid van het Quiltersgilde
heb je ook andere zaken aan je hoofd.
Een en ander begon met samen met Dyonne inpakken van
de bibliotheek boeken in Berkel en Rodenrijs.
Er gingen er zo'n 1000 mee naar Alkmaar.
Terwijl elders in de kerk de quilts recht werden gehangen
en van naambordjes werden voorzien,
werden dinsdag de kasten in elkaar gezet en de boeken uitgepakt.
We hadden gelukkig hulp en met deze extra handen ging het prima.
We hebben ook de leestafel ingericht.
We zaten op een prachtige plek in de kerk.
Alles was klaar voor de bezoekers de volgende dag.
En vanaf het eerste moment was
de bibliotheek in trek bij de bezoekers.
Ook aan de leestafel.
We hebben het heerlijk druk gehad.
Veel mensen te woord gestaan, veel boeken uitgeleend.
Ook veel moderne quilters ontmoet,
die een praatje kwamen maken en
suggesties in de ideeënbus deden.
Het Quiltersgilde Modern Quilt Guild
is nu echt van start gegaan.

We zaten met de bibliotheek in de tentoonstelling in
een tentoonstelling van Moderne Quilts.
Daar hebben we leuke gesprekken over gevoerd.
Hoe herken je een moderne quilt?
Mijn Aboriginal Wedges mocht er ook hangen.
Dat was echt leuk.
Ik zat er pal bij en ik heb er regelmatig met
bezoekers bij gestaan en er over verteld.
Mooie gesprekken waren dat.
Elders op de tentoonstelling hing mijn quilt
Losing my Marbles.
Mijn vrolijke Kaffe Fassett knikkertjes quilt.
Ik vond het echt een belevenis om deze in te sturen en
toen te horen dat zij door de selectie was.
Ik heb veel leuke reacties van bezoekers gekregen,
die erg vrolijk werden van mijn quilt.
Er daar werd ik weer vrolijk van!

De informatie stand van het Quiltersgilde heeft het
superdruk gehad en veel nieuwe leden ingeschreven.

Er naast, in de leuke stand van Quiltnieuws,
konden alle werkjes en quilts van het afgelopen jaar
in het echt bekeken worden.

De tentoonstelling is goed bezocht.
Het was druk en gezellig.
Er hingen prachtige quilts en er was
een enorme veelzijdigheid aan
onderwerpen, stijlen en technieken.

Op zondag waren er workshops:Sunday Schoolhouse.

Die werden goed bezocht.
De tafels zaten vol enthousiaste deelnemers.
Ik heb ook aan een workshop meegedaan: 
Bubbels van Hilda Wessels. 
Het was een hele leuke workshop, 
maar ik kan er nog niets van laten zien, 
want het is nog helemaal niet af.
*Het was een week met een sterretje*
(letterlijk, want we zaten er pal onder)
Hard werken, genieten en veel plezier.
Met gezellige bezoekers en 
fijne Quiltersgilde collega's.

Vrolijke groeten, Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...