donderdag 4 augustus 2016

En dat is vier.......!


Quilt nummer 4 gemaakt met de Landleven blokken.

Deze quilt heeft in mijn hoofd al veel ontwerpen gehad,
maar niets ervan gaat het worden.
Ik heb besloten deze quilt volkomen intuïtief te quilten.
Niet te veel nadenken over wat er op het blok moet worden gequilt,
maar de eerste de beste ingeving volgen en kijken wat er gebeurt.

De rode rand heeft wolkjes gekregen.
Het is nog wel weer even stoeien met de spanning.
Hier en daar zie ik stipjes van de kleur van het ondergaren,
(ik zondig tegen de regel dat je boven en onder
dezelfde kleur moet gebruiken en
maak het mijzelf daardoor moeilijker.)
maar dat is in deze veelkleurige quilt niet echt erg.
Ik blijf echter proberen dit weg te krijgen
door de spanning iets losser te maken.

Ik quilt eerst alles met rood.

Er zijn veel smalle randjes.
Daar passen golvende lijntjes in.
 Ik heb ook een blok met bloemetjes versierd
en ergens zit ook een rand met hartjes.
Dit was erg leuk om te doen.
Vooral ook om ervoor te zorgen dat
ik achter elkaar door kan gaan en
niet hoef af te hechten of
dubbel over een randje te gaan. 

Dan rol ik de quilt de andere kant op
en begin opnieuw met groen.

Pas als alle blokken gedaan zijn,
beslis ik of ik de sashings ook ga quilten.

Ik denk het wel,
want ik wil deze quilt echt lekker vol quilten.

Slingers in de boom!

De achterkant van de quilt is opgebouwd uit allemaal stroken.
Dit gaf af en toe een ophoping van naden en
dat voelde ik als ik met de machine er over heen ging.
Op een plek is daardoor het garen gebroken.
Het was ook lastiger om diagonale lijnen te quilten.
Bij het diagonaal over de onderliggende naad gaan,
voelde ik de weerstand van de machine en
moest ik hem echt even in het gareel houden.

Allemaal heel leerzame momenten.
Ik ben heel erg tevreden over het resultaat.
Op naar nummer 5!

Groet, Marina.

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...