donderdag 11 februari 2016

Marina's Quilt Atelier is van start gegaan. Eindelijk kan ik oefenen!




Ja,
eindelijk is de machine terug uit Duitsland.
Met nieuwe electronica, de nieuwste software.
Hij, of zij, is weer als nieuw!




Gisteren al uit de doos gehaald om te acclimatiseren,
stond de machine helemaal bloot in de gang.



De voorhandels.



De achterhandels.
Wachten allemaal op meneer Quilthuis Lieselotje
om een en ander te monteren.



De slede is nog in quiltvulling verpakt



Mijn ongeduld was groot!



Maar vanmiddag was het eindelijk zover.
Met vereende krachten werd de machine,
25 kilo,
op het frame getild.



En toen alle stekkertjes waren aangesloten en
alles gecontroleerd en in orde bevonden was,
kon ik aan de gang.
Maar niet voordat we hartelijk afscheid hebben genomen van
Tonny Hering en haar man,
die de zaken keurig afgehandeld hebben.


En daar ging ik.
De machine naait als een zonnetje.



Alles gaat zo soepel.
Alle bochten gaan goed.
Geen enkele keer de draad gebroken.
Het is zo leuk!



Ik probeer een veer.


Boompjes ondersteboven!



Groot, klein, het is geweldig!




De buurvrouw mag ook even proberen.
Kijk eens wat een vrolijke lach!



Even gestopt om te eten en daarna weer verder.
Het garen raakte op en dus een nieuw spoeltje volgemaakt
op een doodeng spoel apparaat.

Ook dat ging goed en
met het nieuwe garen
ook nog even een stukje genaaid.

Deze dag is echt ten einde.
Morgenavond mag ik weer.
Maar eerst een dagje voor het Quiltersgilde
op de beurs in Zwolle staan.

Groet, Marina.

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...