vrijdag 20 november 2015

Jut en Jul. Of het 2e leven van een dekbed overtrek!


Ze zijn klaar. 
Twee hoezen voor mijn quilts, 
die naar de tentoonstelling in Nieuwegein gaan.


't Is net een broertje en een zusje. 

De grote hoes heb ik volgens het patroon gemaakt met een binnen en een buiten hoes. Dat ging best. Bij de kleine heb ik de voeringstof eerst helemaal rondom op de buitenstof genaaid. Dat vond ik net even handiger, omdat de voeringstof vreselijk glad is en nog veel vreselijker rafelt. Nou heb ik voor de voering hele dichtgeweven gladde super goedkope vitrage van IKEA gebruikt a 1,99 de meter, dus ik moet niet zeuren. Maar ik heb zo'n donkerblauw vermoeden dat voering stof sowieso glad is en rafelt!
Bij de kleine hoes heb ik de afwerking voor de tunnel voor het koordje gemaakt voor ik de hoes dichtnaaide. Dit scheelde weer een lastige naai situatie. Ik had bijna de tunnel ook al gemaakt, voor ik de hoes dichtnaaide, maar realiseerde mij nog net op tijd dat de tunnel dan niet door zou lopen. Een mens kan ook te handig willen zijn. De koordjes komen uit de koordjes voorraad. En nu ga ik de quilts wegbrengen!
Groet, Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...