zaterdag 3 augustus 2013

Op een warme zomermorgen.........


Gingen wij stofwerven bij Movie Star Mieke. 
Zij had ons voor een zomerbee bij haar thuis uitgenodigd en alles stond uitnodigend klaar.


Vooraf hadden we een mail gekregen met een lijst van dingen die we moesten meenemen: 
zoals een schort, rubber handschoenen en een emmer! Ze had ook alvast beschreven hoe het verf maken en verven in zijn werk gaat, zodat we ons daarop konden voorbereiden en een lijst van beschikbare verfkleuren. We konden vooraf kiezen welke kleur we wilden gebruiken.


Mieke heeft een eigen verfatelier waar alle materialen overzichtelijk bij elkaar staan. 
Die materialen maken het verven tot "een fluitje van een cent". 
Althans onder haar deskundige leiding 
en met een handige gebruiksaanwijzing, 
geplastificeerd en al. 
En alle spullen kant en klaar voor het grijpen!

Van het verf maken en het verfproces zelf heb ik geen foto's, 
want oef wat is de kleurstof sterk 
en het kleinste druppeltje water op het poeder geeft al een krachtige kleur. 
En met rubber handschoenen aan en veel water om je heen, 
pak je niet zo snel je fototoestel uit je tas. 
Maar dat is wel jammer, 
want wat was alles goed georganiseerd en wat een kleurige workshop was dit!
Ik vond het echt reuze leuk.



Uiteindelijk gingen we naar huis met een emmer met 6 dichtgebonden plastic zakjes.
Dit is de emmer van Hilly.


En dit is mijn emmer.

Huiswerk:
minstens 24 uur laten staan (mag in de zon)
uitspoelen met koud water tot er (bijna) geen kleur meer vanaf komt
in de wasmachine wassen op 60 graden
genieten van de mooi gekleurde lapjes
en bedenken wat je ervan wilt maken

Mijn emmer staat nu nog in de schuur.
Ik laat de verf nog lekker even intrekken.
Maar ik ben wel vreselijk benieuwd.
Dank je wel, Mieke voor deze leuke workshop. 
Het is dat ik al een hobby heb , anders zou ik het wel weten.........!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...